Drie marketingtrends van 2021

      Geen reacties op Drie marketingtrends van 2021

Welkom op onze blog. In deze blog vertellen wij welke drie trends zich in de marketingbranche afspelen. Denk hierbij aan de opmars van TikTok, aanpassingsvermogen van Instagram en steeds meer slimme technologieën. Lees gerust verder en laat je inspireren door de diverse mogelijkheden!

#1 Customer experience

In het hedendaagse leven worden we steeds vaker blootgesteld aan de advertenties, content en alle andere vormen van marketing van producenten. Het is steeds belangrijker om in deze periode, waarin iedereen wel iets te vertellen heeft, daadwerkelijk de consument centraal te stellen. Hiermee bedoelen we het volgende. Er is te veel concurrentie waardoor alle type content en marketing irritatie begint op te wekken. De juiste oplossing hiervoor is customer experience.

Doordat je de customer experience (ervaring van de consument) centraal stelt, zal je ook vanuit de consument moeten denken. Het gevoel geven alsof de consument centraal staat door middel van persoonlijk contact is dé manier om dit te stimuleren.

#2 Advertainment

Advertainment staat voor advertising en entertainment. Hiermee wordt bedoeld dat de advertenties een entertainment deel moet bevatten, zodat de boodschap helder aankomt in vorm van een gezellige manier.

Om dit te kunnen doen is het verstandig om creatieve en gezellige Visuals te creëren die je vervolgens op sociale media kunt delen. Ben je in een B2C markt aan het opereren? Dan is het handig om een vleugje humor toe te voegen. Dit kun je het beste doen door middel van zogenoemde ”memes”. Het internet zit vol met memes en deze worden ook snel en vaker gedeeld met anderen.

Zo kun je dus zelf bepalen via welke manier je in contact wil komen met je doelgroep. Ben je aan het focussen op B2B? Dan is LinkedIn het platform waarop je wil focussen. Het kiezen om een vleugje humor toe te passen is best lastig, gezien dit ook averechts kan werken. Denk hierdoor dus altijd goed na voordat je een keuze maakt.

#3 Marketing Automation

Steeds meer bedrijven gaan over op het automatiseren van hun marketingactiviteiten. Een combinatie van marketingcommunicatie en softwaretechnologie is het streven naar een succesvolle manier van samenwerken. Hiermee optimaliseer je diverse processen zoals: customer journey, sales leads en conversie.

Ben je benieuwd hoe je dit het beste kunt doen? Ook als je geen verstand hebt van marketing? Bureau Kicker is een marketingbureau in Rotterdam en help bedrijven sinds 2001 met het bouwen van hun online- als offline reputatie. Neem gerust een kijkje op de website en laat je inspireren!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *